Bizimle İletişime Geçin

Din ve Hayat

Dinler Tarihi ve Kurban

“Kurban cinayettir” diyen sekülerler, ortaçağda heretik kabul edilen insanları, suçsuz yere diri diri yakıp batıl dava uğruna kurban eden katolikler, politik ideolojilere ve sömürgeciliğe kurban isteyen Protestanlar, kurbanın ulvi anlamından mahrumdur..

EKLENDİ

:

1. Mübarek Kurban ile ücretini özdeş kılmayalım mesela “senin hisse kac tl tuttu? veya “sen payına kac para ödediydin”? ifadelerle eko-sohbet konusu bile yapmayalım..
2. Kurbanin kutsiyetini sekulerlestirmeyelim mesela “deep freeze cok küçük sığmadı etler?” demeyelim onun gerçek hacmini daraltmayalim..Daha kötüsü onu selfie çektirilen dunyevilestirilmis semirmiş besili hayvana dönüştürmeyelim.
3. Kurban kesildikten sonra iç organ ve yağlarını gelişi güzel sağa sola atmayalım. O bir ibadet vesilesi görüp gerekli hürmeti azami gösterelim. Rabbimizin “Ehsinu/ güzel yapın” geniş emrini her parcacigina kadar yerine getirelim..yularini bile gelişi güzel çöpe atmayalım..
4. Kurban uzaktan yakına ummeti de birbirine yakınlaştırmalı; kurbanı ( ete odaklanarak değil) bölerek hic tanımadığımız açıkça isteyene veya mahruma veya muhtaç oldugunu gizleyen fakir bir din kardeşimize, fakir yakın akrabamıza ve kendimize ayıralim ve yakınlaştırıci ” kurban” olduğunu hissedelim.
5. “Kurban cinayettir” diyen sekülerler, ortaçağda heretik kabul edilen insanları, suçsuz yere diri diri yakıp batıl dava uğruna kurban eden katolikler, politik ideolojilere ve sömürgeciliğe kurban isteyen Protestanlar, kurbanın ulvi anlamından mahrumdur..
6. Bir senelik kavmin günahlarina kefaret olsun diye çöle veya ıssız bir yere götürüp kavmin günahını yükledikleri günah keçisini kurban eden Yahudilerden, İsa Mesihin Aslı günahın boyunduruğundan tüm insanlığı kurtarmak için haçta kendini kurban ettiğine inanan Hıristiyanlardan da farklı olarak Kurban, en somut teslimiyet ve sadakat formudur.
7. Sahte ilahlarina, putlarina, ikonlarina bisküvi, kuru ot, yaş ekin veya hububat sunan kültürler, onlara dokunmaz hatta çürümeye terkederken bizde kurban, doğa ile insanı birlikte gören sosyolojik parçaları degerlerle bütünleştiren anlamlar içermektedir.
8. Hatırlayalım ki bizim Hz Nebimiz ( sav) haricindeki hiç bir peygamber hatta hiç bir din gelenek kurucusu sahte ilahlara adanan kurbanları “helal” görmemiş; bilakis diğer kültürlerde en radikal anlamiyla takdimelerin etlerinden istifade etmek kutsallığını çiğnemek kabul edildiğinden “etleri yakılan adak” hükmündedir ..
9. Şeriat-i Ahmediyenin her ibadeti gibi kurban ibadetinin de kıymetini bilelim!! hayırlı bayramlar diliyorum..

Daha Fazla Yükle

Yorum Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Çok Okunanlar